Długość zajęć językowych to ważny czynnik wpływający na efektywność nauki. Szkoły językowe oferują różne opcje czasowe dla swoich zajęć, ale ile powinna trwać lekcja języka angielskiego? W tym artykule omówimy optymalny czas zajęć dla dzieci i dorosłych oraz porównamy korzyści i wady, wynikające z różnych opcji czasowych.

45-minutowe lekcje języka angielskiego

Lekcje trwające 45 minut to standardowy czas zajęć, znany nam jeszcze ze szkolnych ławek. Ta opcja czasowa jest popularna ze względu na jej wygodę i elastyczność. 45 minut to krótki czas, który można łatwo wpasować w codzienny harmonogram, niezależnie od wieku czy poziomu zaawansowania uczniów.

Korzyści: Krótkie lekcje są idealne dla osób, które mają napięty grafik i nie mają wiele czasu wolnego. 45 minut to także czas wystarczający, aby uczniowie mogli skoncentrować się na nauce bez przeciążania swojego mózgu.

Wady: Krótkie zajęcia nie zawsze pozwalają na wystarczającą ilość czasu na zapamiętanie i utrwalenie materiału. Co więcej częśto dobywają się 2x w tygodniu, co powoduje konieczność częstszych dojazdów na 

Godzinne lekcje języka angielskiego

Godzinne zajęcia to popularna opcja czasowa dla uczniów, którzy potrzebują więcej czasu na naukę, ale wciąż chcą mieć elastyczność w harmonogramie. Godzinne zajęcia są często stosowane w prywatnych szkołach językowych jako standardowy czas lekcji.


Korzyści: Godzinne lekcje pozwalają na większą ilość czasu na naukę, a także na bardziej szczegółowe omówienie materiału. Uczniowie mają więcej czasu na praktykowanie języka i zadawanie pytań.

Wady: Godzinne zajęcia mogą być zbyt długie dla niektórych osób, szczególnie dla dzieci i młodzieży, które mają krótką uwagę. Ponadto, godzinne zajęcia wymagają od uczniów większego zaangażowania i wysiłku.

Dwugodzinne lekcje języka angielskiego

Dwugodzinne zajęcia języka angielskiego są zazwyczaj stosowane w szkołach językowych, które oferują intensywne kursy lub zajęcia indywidualne. To zyskująca na popularności forma nauki, zakładająca krótką przerwę pomiędzy dwoma blokami zajęciowymi. 

Korzyści: Dwugodzinne zajęcia pozwalają na dużo więcej czasu na praktykowanie języka, a także na dogłębne omówienie materiału. Taka długa lekcja pozwala na pełne zanurzenie się w języku angielskim i zapomnienie o innych rzeczach na ten czas.

Wady: Dwugodzinne zajęcia mogą być zbyt męczące dla niektórych osób, szczególnie dla najmłodszych dzieci do 2 roku życia. Ponadto, taka długa lekcja wymaga od uczniów dużo energii i skupienia, co może być trudne do utrzymania przez cały czas.

Długość lekcji języka angielskiego dla dzieci

Długość lekcji języka angielskiego dla dzieci zależy od wieku dziecka i jego zdolności koncentracji. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym zazwyczaj preferują krótsze zajęcia, takie jak 45-minutowe lub godzinne, podczas gdy starsze dzieci mogą korzystać z dłuższych zajęć, takich jak dwugodzinne.

Korzyści: Krótsze lekcje są idealne dla młodszych dzieci, które mają problemy z utrzymaniem uwagi i potrzebują częstszych przerw. Dłuższe zajęcia dla starszych dzieci pozwalają na bardziej dogłębną naukę i praktykę języka.

Wady: Zbyt długie zajęcia mogą być zbyt męczące dla młodszych dzieci, co może prowadzić do braku skupienia i frustracji. Krótsze zajęcia mogą jednak nie dać wystarczającej ilości czasu do nauki starszym dzieciom.

Szkoła językowa Gerelis – wybór należy do Ciebie 

Ostatecznie, długość lekcji języka angielskiego zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji uczniów. Krótsze zajęcia są idealne dla osób z napiętym harmonogramem, podczas gdy dłuższe zajęcia pozwalają na bardziej dogłębną naukę i praktykę języka angielskiego. Właśnie dlatego wybierając szkołę językową, pod uwagę powinniśmy wziąć placówki takie jak Gerelis, gdzie ze względu na komfort każdego kursanta dostępny jest wybór pomiędzy różnymi sekwencjami nauki – 2 razy (krótsze lekcje) w tygodniu lub 1 raz (dłuższa lekcja).  Ważne jest również uwzględnienie wieku uczniów i ich zdolności koncentracji. Bardzo dobrze przygotowana lekcja języka angielskiego powinna obejmować różnorodne aktywności, takie jak rozmowy, słuchanie i pisanie, a także materiały multimedialne, takie jak filmy i podcasty. Zarówno krótsze, jak i dłuższe lekcje mają swoje wady i zalety. 

Ostatecznie, decyzja o długości zajęć powinna być podejmowana indywidualnie dla każdego ucznia, uwzględniając jego wiek, poziom zaawansowania i indywidualne potrzeby.