Angielski biznesowy (business English) to swego rodzaju odmiana języka angielskiego, wykorzystywana w komunikacji w różnych branżach. Obejmuje ona nie tylko znajomość słówek i fraz używanych w biznesie. To także wiedza na temat tego, w jaki sposób prowadzić korespondencję czy tworzyć dokumenty. Jednak przede wszystkim idzie tu o umiejętność płynnego prowadzenia rozmów w różnych sytuacjach. A czy da się opanować angielski biznesowy w kilka miesięcy w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację?

Osoby działające w środowisku biznesowym bez względu na pełnione stanowisko, powinny posiadać pewne umiejętności, które są niezbędne w ich pracy. Mowa tu m.in. o swobodnej i poprawnej pod względem językowym komunikacji, zdolności argumentowania własnego zdania oraz wyrażania opinii, prowadzenia korespondencji czy zrozumiałego prezentowania danych. To są takie podstawowe biegłości, które przydają się w biznesie i o ile ich prawidłowa realizacja w ojczystym języku wielu osobom przychodzi z dużą łatwością, tak przeniesienie tego na inny grunt lingwistyczny przyprawia niektórych o zawrót głowy. 

W przypadku firm, gdzie komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna jest realizowana w języku angielskim, jego nieznajomość automatycznie skreśla potencjalnych kandydatów już na starcie. A tymczasem opanowanie podstaw angielskiego w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację wraz z niezbędnym słownictwem w połączeniu z praktyką (a więc dużo mówienia, pisania, słuchania i czytania) może potrwać niespełna kilka miesięcy. Wszystko oczywiście zależy od predyspozycji, chęci i systematyczności danej osoby. 

Zanim jednak omówimy metody nauki, dzięki którym podszkolisz swój angielski i zabłyśniesz podczas rozmowy kwalifikacyjnej lub otrzymasz zasłużoną podwyżkę, zastanówmy się najpierw do czego przydaje się angielski biznesowy.

kurs-angielskiego-wrocław
By móc swobodnie komunikować się w środowisku biznesowym niezbędna jest znajomość podstaw angielskiego. Zapisując się na nasz kurs już po kilku miesiącach możesz bez skrępowania rozmawiać w j. angielskim w każdej sytuacji. >> Poznaj szczegóły

Angielski w biznesie – do czego się przydaje?

Angielski to język biznesu. Jest uniwersalny i używa się go na całym globie. W wielu ogłoszeniach o pracę język angielski widnieje jako pozycja obowiązkowa wśród wymagań wobec kandydatów. Stąd znajomość angielskiego przekłada się to na wyższe zarobki oraz lepsze perspektywy pracy. 

Większość międzynarodowych firm posługuje się angielskim w codziennej komunikacji. Spektrum branż i działów, w których to pracownicy porozumiewają się po angielsku, jest dość szerokie. Należą do nich m.in. logistyka, zarządzanie, IT, finanse, administracja, marketing, działy sprzedaży i obsługa klientów zagranicznych. Nie mówiąc już o sytuacjach, kiedy szukamy pracy za granicą.

Ta popularność wynika także z faktu, że angielski jest językiem stosunkowo łatwym do nauczenia się. Ma nieskomplikowaną gramatykę i bogaty zasób słownictwa, co czyni go bardzo przystępnym. A to w połączeniu z jego uniwersalnością i powszechnością sprawia, że angielski biznesowy staje się wręcz nieodłącznym elementem w wielu miejscach pracy. 

Angielski biznesowy przydaje się w różnych okolicznościach zawodowych, takich jak na przykład:

  • rozmowy telefoniczne,
  • prowadzenie tzw. small talk (czyli takie rozmowy o wszystkim i niczym, poprzedzające rozmowę właściwą),
  • spotkania i negocjacje biznesowe,
  • prezentacja i omówienie raportów, danych lub statystyk,
  • prowadzenie korespondencji,
  • tworzenie dokumentacji projektowej (istotne np. w branży IT), 
  • podróże służbowe,
  • opracowywanie pism formalnych,
  • spotkania o charakterze towarzyskim (np. integracyjne).

To tylko niektóre z przykładów sytuacji, gdzie znajomość angielskiego jest niezbędna w biznesie. Zastanówmy się teraz czym angielski biznesowy różni się od takiego “podstawowego” angielskiego, jeśli chodzi o umiejętności lingwistyczne.

angielski-biznesowy-kurs-wroclaw
Anglojęzyczne wideokonferencje to standard w wielu międzynarodowych firmach.

Angielski biznesowy – na czym polega?

Angielski biznesowy to dość pojemny termin, jeśli chodzi o znaczenie i zakres. Można powiedzieć, że jest to odmiana języka angielskiego przeznaczona dla osób związanych ze środowiskiem biznesowym, które posługują się nim w codziennych sytuacjach w pracy. Więc, aby uzmysłowić sobie, czym właściwie jest business English, warto zastanowić się, do czego się go wykorzystuje. 

Gdy myślimy o angielskim w biznesie, to przede wszystkim chodzi nam o język mówiony. Angielski biznesowy przydaje się do prowadzenia rozmów służbowych, negocjacji, czy prezentacji, a co za tym idzie – wymaga płynnej umiejętności wypowiadania się i natychmiastowego reagowania w konkretnych sytuacjach. Drugą ważną biegłością jest pisanie – nie tylko e-maili, lecz także wszelkiego rodzaju pism i dokumentacji. Nie oznacza to oczywiście, że pozostałe – a więc rozumienie ze słuchu i czytanie – są mniej istotne. 

Oprócz powyższych umiejętność w komunikacji biznesowej ważne jest także obycie z różnymi odmianami wymowy – a więc np. osłuchanie z danym akcentem (nie każdy rozmówca będzie mówił niczym Hugh Grant ;)). Inną kwestią jest też dobieranie słownictwa i stylistyki wypowiedzi, adekwatnie do sytuacji komunikacyjnej. 

Jakie elementy składają się na angielski biznesowy?

  • Znajomość słownictwa i formalnych zwrotów.
  • Umiejętność swobodnej komunikacji w mowie i piśmie (korespondecja e-mail, rozmowy telefoniczne, wideokonferencje, spotkania na żywo).
  • Znajomość zasad, według których tworzy się różnego rodzaju dokumenty (CV, podania).
  • Zdolność omawiania raportów czy strategii na spotkaniach biznesowych w sposób konkretny i zwięzły.
  • Znajomość kultury biznesu – wiedza o tym, o czym i jak wypada rozmawiać.

Sprawdź także: znajomość j. angielskiego w stopniu komunikatywnym – jak to osiągnąć?

Chcesz nauczyć się angielskiego do pracy? Sprawdź nasz kurs angielskiego + angielski biznesowy (business English)!

Czym jest kurs angielski biznesowy?

To połączenie kursu języka angielskiego z zagadnieniami z zakresu business English uzupełniającymi podstawowe umiejętności językowe. Podczas zajęć największy nacisk kładziemy na ćwiczenie mówienia i prowadzenia konwersacji w różnych sytuacjach. Oprócz tego przybliżamy także gramatykę i rozwijamy pozostałe umiejętności – rozumienie ze słuchu, czytanie i pisanie. Wszystko po to, aby przygotować Cię na różne sytuacje w relacjach biznesowych. 

Dla kogo jest kurs angielski biznesowy? 

Dla wszystkich osób, które na co dzień w sytuacjach zawodowych posługują się językiem angielskim w biznesie. Dla tych, którzy chcieliby odświeżyć i usystematyzować swoją wiedzę. A także dla tych, którzy zaczynają swoją przygodę z angielskim. Skąd taka rozpiętość? Ponieważ program naszych zajęć jest dostosowywany do indywidualnych potrzeb i umiejętności kursantów. Inaczej wyglądają zajęcia dla osób, które są początkujące, które znają angielski na poziomie średniozaawansowanym, a jeszcze inaczej dla tych, które chciałyby poćwiczyć komunikację w różnych sytuacjach. 

Co zyskasz dzięki naszym zajęciom?

  • Już po kilku miesiącach przełamiesz barierę językową i rozwiniesz umiejętność komunikowania się w języku angielskim w środowisku biznesowym.
  • Osłuchasz się z poprawnym akcentem i wymową, ponieważ nasze zajęcia prowadzi zarówno lektor, jak i native speaker.
  • Zaczniesz myśleć po angielsku, zamiast tłumaczyć sobie wszystko z polskiego na angielski lub na odwrót.
  • Opanujesz słówka i zwroty przydatne w codziennych sytuacjach biznesowych.

Naucz się posługiwać językiem biznesu!

Angielski biznesowy jest niewątpliwie niezbędny jeśli zależy Ci na lepiej płatnej posadzie, awansie, ciekawych projektach czy pracy za granicą. Zapisując się na nasz kurs już za kilka miesięcy możesz swobodnie mówić w języku angielskim i żadna sytuacja Cię nie zaskoczy. Jeśli masz jakiekolwiek pytania – skontaktuj się z nami: +48 500 448 262.